onsdag 2 september 2015

Månadsrapport augusti

Här kommer en något sen månadsrapport, +6% ligger totala avkastningen på fram till sista augusti. Efter som MA50 nu har brutit MA200 så vill jag ligga ännu mera likvid så igår jag sålde av mina Industrivärden C för 150 kr/st, det blev en vinst på 20% eller drygt 30 000 kr.

Eftersom vi fått ett äkta dödskors i S&P500 så funderar jag även på att sälja av i Apple och Starbucks, men har inte tagit något beslut ännu.

Enligt min strategi så är det enbart MA50 och MA200 i OMXS30 som styr hur jag får vara investerad. Om nu även MA200 skulle gå från positiv till negativ säljer jag av resterande av mina innehav och inväntar vilken riktning marknaden kommer att välja. Den tjocka röda linjen ni ser är toppnoteringen OMXS30 nådde år 2000.



/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar