torsdag 1 september 2016

Månadsrapport för augusti

Börsen har varit stark under augusti och jag har börjat köpa på mig mer och mer aktier. Har faktiskt brutit min egen regel och börjat köpa innan MA50 bryter igenom MA200. Anledningarna till detta är flera.
  1. Fina tekniska indikationer på en trendvänding i och med att A) index bröt MA50, B) index bröt det sluttande motståndet som varit intakt under hela nedgången, C) motståndet blev ett stöd där index började stiga igen och D) senaste toppen och motståndet har nu blivit ett stöd som index börjat klätta upp ifrån.
  2. En annan faktor är att nuvarande bear trend hållit i sig i över ett år så även om vi inte fått vändningen ännu så tror jag inte denna trend kommer fortsätta länge till.
  3. Jag har plockat in aktier som jag tycker är lågt värderade och som i och med detta har en begränsad fallhöjd.
  4. MA50 är bara dagar ifrån att bryta upp igenom MA200 vilket är en stark köpsignal. Det är egentligen denna signal jag ska vänta på men kunde inte hålla mig.
Naturligtvis kan jag ha helt fel och jag påstår mig inte kunna se eller räkna ut om, när och vart vi kommer ha en botten- alt. topp-formation. Men sannolikhetsmässigt så tror jag inte att det är en dum tid att börja gå in i aktiemarknaden igen. Jag har ju varit mer eller mindre utanför börsen i över 1,5 år nu så det känna bra att börja lasta på med aktier igen.




/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar