torsdag 1 juni 2017

Månadsrapport för maj

Mycket hände under maj månad: försäljningar, inköp och utdelningar.

Om vi börjar med försäljningar:
Betsson åkte ut ur båda portföljerna, försäljningen hamnade på 75,90 kr/st. Inköpskursen låg på 84,38 respektive 88,36 så förlusten cirka 10%  eller cirka 40 000 kr. Så det sved! Inte blev det bättre av att dagarna efter försäljningen så började aktien klättra uppåt och stängde igår på 79,30. Så otur i timingen som det verkar. Kanske sålde jag för tidigt och borde ha litat på min egen analys som fortfarande säger att aktien är köpvärd. Men eftersom jag även använder mig av TA och den långa trenden är ner så tog jag beslutet att sälja och istället investera pengarna i andra aktier där jag tror möjligheterna är bättre.

Så vilka inköp har jag då gjort:
Catena Media köptes för 101,50 kr/st x 2000 aktier.
Nilörngruppen köptes in på 98,94 kr/st x 2000 aktier.
Leo Vegas köptes in på 57,50 kr/st x 1680 aktier.
KABE köptes in på 237,93 kr/st x 300 aktier.
Attendo köptes in på 97,40 kr/st x 900 aktier.

Så nu är jag fullinvesterad inför sommaren. Ska i ett senare inlägg lägga in analyser på de nya innehaven och motivera varför jag köpt dessa.


Även utdelningar har trillat in under maj månad:
Investor: 8 800 kr
Trelleborg: 8 075 kr
Nolato: 10 500 kr
Apple: 690 kr
Home Maid: 4 789 kr
Kopparbergs: 1 180 kr

Totalt cirka 34 000 kr



Totalt nytt ATM för denna månad. Huvudportföljen har stigit 12% hittills i år, och den mer konservativa Husportföljen har stigit 6%.

/Plutusson


1 kommentar:

  1. Väldigt prydlig sammanställning! Måste erkänna att jag inte hade hört talas om Nolato innan, låter ju trevligt med hela 10 lakan in från dem.

    Sitter själv med Betsson i en mindre post och har funderat på att göra mig av med dem och ta hem vinster, men de får ligga kvar tills vidare, då jag inte har så mycket dagligvaruhandel i portföljen. Deras yield är fortfarande helt okej och de tuffar på... men de hänger löst hos mig dock.

    SvaraRadera