lördag 2 december 2017

Månadsrapport för november

November blev ingen rolig börsmånad, ca -4%. Trots det så gick min privata portfölj riktigt bra, främst tack vara Nolato. Men även LeoVegas och Catena Media gick bra i november.
Investmentbolagen har gått riktigt dåligt och tyvärr äger jag tre sådana för tillfället: Investor, Industrivärden och Kinnevik.

Husportföljen har stått still, men klarade sig i iallafall bättre än index.



Amerikanska börsen fortsätter att gå otroligt starkt medan den tyska har gått ungefär som den svenska i november. Skillnaden mot den tyska börsen är att den gått upp ca 12% hittills i år så klart bättre än vår svenska. Pga detta samt att den långa trenden på OMXS30 är intakt och uppåtgående så tror jag på fortsatta uppgångar framöver. Dessutom från ett säsongsperspektiv brukar de kommande månaderna vara bra börsmånader.







Nu hoppas jag på en stark avslutning med ett ordentligt julenisse-rally!

/Plutusson

2 kommentarer:

  1. Fin månadsrapport! Ja USA-börsen har gått bra men tyvärr inte mina innehav, som tappat rejält. Storbolagen med undantag från GE, Verizon och IBM har fortsatt gått bra. Synd jag inte äger några av dessa bolag som rullat på... ;) Jaja tack vare utdelningarna håller man sig ändå över vattenytan.

    SvaraRadera
  2. Hej
    för alla behov av lån eller finansiering av projekt vänligen kontakta Mauro WHO me ACE för att hjälpa har även ett lån utan protokoll och detta på kort tid Sara.mauro61@gmail.com
    credit.financement65@gmail.com

    SvaraRadera