måndag 13 augusti 2012

Golden cross i OMXS30

Idag har MA50 brutit upp genom MA200 vilket är en stark bullish-signal för mig och många andra. Enligt min strategi får jag nu gå in 100 % i aktier. Historiskt har detta varit en stark signal och jag har lyckats pricka in några fina investeringar mha denna singal. Som det ser ut i dagsläget så har vi en väldigt orolig börs och det är i stor del de makroekonomiska faktorerna som sätter agendan. Detta gör tyvärr att jag inte törs lite på denna signal lika starkt som jag gjort tidigare och det är väldigt viktigt att även göra sin fundamentala hemläxa och välja aktier med omsorg. Vad som är positivt är att MA200 redan är positivt, ofta brukar detta inträffa efter det att MA50 brutit upp underifrån, och historiskt har en sådan långsiktig positiv trend hållit i sig åtminstone ett par år framåt. Nu tar vi fart och siktar mot stjärnorna och håller tummarna för att OMXS30 orkar bryta motstånden vid 1130 och 1180.

Källa: Hitta Kursvinnare

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar