tisdag 6 maj 2014

April månads utgifter

Nu har jag räknat och sorterat ihop april månads utgifter, detta är alltså ingen snålmånads-övning utan syftet är istället att presentera en normal-månad.

Första tabellen är kopplad mot mitt privata konto och andra tabellen mot vårt gemensamma, se förklaring i tidigare inlägg.

Om vi börjar med mitt privatkonto så ligger största utgiftsposten under "Övrigt", detta är ifrån vår weekend i Barcelona. Sedan kommer mat-inköp och nöje. Både mat och nöje har fått sin beskärda del av månadens utgifter mycket pga att det både varit Påsk och Valborg. Jag kostade även på en av bilarna en helrekond för 1200 kr. Utöver dessa poster finns endast några mindre utgifter. Total summa blev 10 477 kr eller 349 kr/dag.

Nästa tabell visar vårt gemensamma konto, hit för jag över 15 000 kr och min sambo 5 000 kr varje månad.
Först kommer förskoleavgiften för barnen på 1680 kr. Bränsle och försäkring är en stor post, liksom el och uppvärmning till villan. Vi amorterar 4 000 kr per månad och villalånet idag är ca 1 950 000 kr, lånen ligger på 2,77% ränta.

Under övrigt ligger utgifter kopplande till trädgården: Matjord, gödsel, verktyg m.m.

Även Radiotjänstkostnaden ramlade in denna månad som är en avgift som betalas kvartalsvis. Detta ger en total kostnad för "media" på 1 335 kr, känns relativt högt. Totalt stannar april månads gemensamma utgifter på drygt 19 000 kr eller 636 kr/dag (503 kr/dag exkl amortering).




/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar