onsdag 30 april 2014

Månadsrapport för april

Här kommer månadens uppdatering. Äntligen ligger jag på plus igen: 3%.
Portföljen har stigit 4 % eller 50 000 kr sedan förra månadsrapporten vilket är väldigt skönt.

Inga nya inköp i sikte utan planen är att ligga kvar i befintliga innehav och inte göra några förändringar.

Nu när jag ligger 3 % plus funderar på att sätta en mental stop loss kring portföljvärdet runt årsskiftet (1,25 Mkr), dvs om börsen börjar gå ner så kommer jag att sälja av mina innehav. På så vis kommer jag att minimera mina förluster om börsen skulle vända neråt under året. Samtidigt har jag en fallhöjd nu på 3 % i min portfölj vilket förhoppningsvis kommer absorbera mindre fluktuationer på marknaden. Jag har inte psyke nog för att likt en värdeinvesterare sitta still i båten och titta på när börsen sjunker. Jag säger inte att det är fel strategi men det passar inte mig. Jag köper hellre tillbaka mina innehav om det visat sig ha varit en felaktig signal och felagerat av mig.

Jag har inte uppdaterat mina månadsutgifter än men de kommer inom de närmsta dagarna...


Ha en bra Valborg!

/Plutusson

2 kommentarer:

  1. Varför mental och inte riktiga som förra gången?

    SvaraRadera
  2. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera