lördag 8 november 2014

Sålt Handelsbanken och Swedbank

Har varit ute och rest i veckan och som en försiktighetsåtgärd så justerade jag upp de stop loss jag lagt till att ligga väldigt nära dagen före avresedagens lägsta kurser. Detta fick till följd att både Swed A and SHB B såldes av i torsdags. Swedbank såldes för 191,80 kr/st och Handelsbanken för 335,77 kr/st.

Jag såg att stängningskurserna i fredags ligger lägre än dessa kurser men har inte bestämt mig ännu för om jag ska köpa tillbaka innehaven eller avvakta. Antagligen så avvaktar jag och ser om toppnoteringen från 19:e september passeras. Känns riskabelt att kliva på igen på dessa nivåer, speciellt då börsen gått så otroligt starkt sedan mitten av oktober och det borde komma en rekyl.


En rolig notering jag gjorde är att mitt innehav i Apple nu har dubblats vilket betyder att om jag säljer idag så har jag tjänat 100% eller ca 100 000 kr.

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar