torsdag 18 augusti 2016

Analys Nolato

Ett bolag jag ägde innan Brexit var Nolato, då hade jag köpkurs 206,5. Sålde det för 217 dagen innan brexit för att få ner risken i portföljen inför omröstning. Detta är någonting jag ångrar nu i efterhand (i allafall att jag inte köpte tillbaka det).

För några dagar sedan lade jag in Nolatos siffror i min värderingsmall samt sammanfattade lite snabbt några rader om vad företaget sysslar med, ledning och ägare.







Min bedömning är att eftersom omsättning- och vinsttillväxten är större än P/E-talet och historiken ser så fin ut så är det inget överpris för aktien idag. Men inte heller billig. Jag kan tänka mig att värdera Nolato till P/E 17 vilket med EPS på 13 skulle ge ett beräknat pris på 221 kr per aktie. Nu stack ju aktien iväg några procent igen igår. Är sugen att köpa men avvaktar ytterligare några dagar i förhoppning om att det kommer en dipp.



/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar