onsdag 2 november 2016

Inköp av Kopparbergs

Slog till igår och handlade 200 Kopparbergs för 231,94 kr/st = 46 388 kr. Detta innehav utgör nu ca 3% av min portfölj.

Min analys av bolaget ligger under September månads blogginlägg. I den analysen hade jag satt vinst per aktie på 12 kr och ett P/E på 25 (pga den den snabbväxande omsättnings- och vinst-tillväxten). Utifrån dessa båda antaganden så blir ett motiverat pris 300 kr, mitt inköpspris igår ligger alltså under det motiverade priset med 23%.

Om jag hinner idag så ska jag ta ett nytt månadsabonnemang på Börsdata och göra en analys av Hexagon, så får vi se om det blir ett köp även här...

/Plutusson



5 kommentarer:

  1. Blev det någon analys av Hexagon? Den är jag lite intresserad av att läsa i så fall.

    /Aktiepappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta sent svar, har ej hunnit kolla på detta ännu. Om och när jag gör analysen så kommer jag att lägga upp den på bloggen.

      Radera
    2. Jag får komma tillbaka och läsa helt enkelt ;)

      Radera
    3. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i relation med Anderson för år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på stava, hade jag inget annat val än att prova det, jag postade stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något annat fall.

      1) Love Spells
      2) förlorad kärlek Spells
      3) skilsmässa Spells
      4) Förbindelse Spells
      5) Bindande Spell.
      6) Breakup Spells
      7) Bannlys en tidigare älskare
      8.) Du vill främjas på kontoret / Lottery spell
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta denna stora man om du har något problem för en hållbar lösning
      genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera
  2. Jag vill tacka DR OTOR för att få tillbaka min man till mig. Det hände att min man plötsligt förlorade intresse för mig och slutade komma hem efter arbete och det gjorde mig orolig. En vän av mig anslöt mig till den här stora stavningskanalen och det var i slutet av hela. Min man kom tillbaka till mig och frågade mig att förlåta honom. Du kan kontakta DR OTOR för snabba lösningar på dina problem (OTORPIAPIA@GMAIL.COM)
    (1) Om du vill ha din ex tillbaka.
    (2) Om du alltid har mardrömmar.
    (3) Du vill vara befordrad på kontoret.
    (4) Du vill att kvinnor / män ska springa för dig.
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) Du vill vara rik.
    (7) Du vill binda din make att vara
    din för alltid.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Växtskydd
    (10) Om du kan få möjlighet att behaga din fru
    Kön önskar på grund
    till låg erektion
    (11) HIV CURE

    SvaraRadera