onsdag 1 november 2017

Månadsrapport för oktober

Månad nr 10 har passerat och jag kan konstatera att även jag har haft en bra börsmånad, mest tack vara Nolato som nu står för 26% av portföljen i Nordnet. Är inte helt komfortabel med denna höga viktning men vill heller inte sälja av.

Äger två banker, Swedbank samt Nordea, som jag funderar över att sälja av då rapporterna inte togs emot bra och överlag så verkar bank-sektorn vara svag. Antar att det är pga allt snack om en svagare bostadsmarknad, så fastighetsbolag och banker är kanske smarta att hålla sig ifrån de kommande månaderna (ändå har jag köpt Fenix Outdoor).

Bostadsportföljen är fortfarande sorgebarnet som utvecklas väldigt svagt. Har skruvat upp aktieinnehaven och risken nu så får se hur utvecklingen blir fram till årsskiftet.



MA50 har passerat MA200 igen så pga detta är jag återigen så gott som fullinvesterad.

Q3-rapporterna blev överlag inte en besvikelse och historiskt så brukar de kommande månaderna vara starka. Pga tror och hoppas jag vi kommer få en fin avslutning på detta börsår.


/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar