onsdag 2 maj 2018

Månadsrapport för april

Pga semester i Asien så blev det ingen månadsrapport för mars. Kanske lika bra det då jag låg kraftigt back pga EVO och LEO. Nu har dessa dock återhämtat sig men totalt så ligger portföljerna i linje med index.

Jag har sålt Industrivärden och Investor eftersom de är konjunkturkänsliga och det känns som att vi är på toppen alt har redan passerat.

Jag ligger fortfarande tungt i aktier (ca 15% kassa), trots att MA200 är negativt. Detta är enbart för att jag lyssnar för mycket på andra istället för min egen magkänsla. Är fortfarande i valet och kvalet om jag ska sälja av allt och avvakta eller om jag ska ligga kvar, som de absolut flesta förespråkar. Tidigare har det varit lättare att gå sin egen väg och lita på sin strategi. Tror att en bov i dramat är Twitter som jag har börjat följa. Det är så många tyckare där som gör att jag blir osäker på mina egna analyser och min strategi. Det är spännande med psykologi och flockbeteende...






/Plutusson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar