tisdag 14 februari 2012

Dagens inköp

MA50 har brutit MA200 underifrån vilket ger köpsignal enligt min stratagi, observera att jag fortfarande behöver ha MA200 positivt innan jag kommer gå in 100 % i aktier. Idag har jag köpt Swedbank samt Skanska, båda ser bra ut enligt TA och FA. Stabila bolag med en bra direktavkastning.

1500 st Swedbank för 106,30 SEK/st
1500 st Skanska för 119,80 SEK/st

Den långsiktiga trenden är fortfarande negativ enligt mitt synsätt så detta bör finnas i bakhuvudet så jag har satt en mental stop loss på max 5 % på dessa innehav. Min grundstrategi är att sitta på dessa innehav tills dess att vi ser nästa stora nedgångsfas i marknaden, dvs när MA50 och MA200 går från positiv till negativ eller om de fundamentala aspekterna inte längre är lika tilltalande alternativt jag hittar en investering som ser bättre ut i förhållandet avkastning/risk.

Några andra aktier som jag är intresserad av för tillfället är Betsson, Boliden samt Swedish Match som jag håller ögonen på.


/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar