onsdag 1 februari 2012

Månadsrapport för januari

Det har varit tufft att ligga likvid under januari månad, har ett flertal gånger varit sugen att kliva på tåget. Men glöm inte att den långsiktiga trenden fortfarande är negativ. Kanske kommer jag att ångra att jag inte klivit på tåget tidigare men jag står fast vid min strategi. Som en "tröst" för att jag missat årets uppgång så är min magkänsla att det kommer komma en ordentlig sättning, en rekyl på den senaste tidens uppgångar, så förhoppningsvis kommer det att komma några fina köplägen under februari-mars.

Från ett FA-perspektiv känns det även klokt att vänta in rapporterna så att vi får en liten bättre känsla för vart vi är på väg.

Lånekrisen som härjat i Europa verkar ha blåst över för den här gången, men enda anledningen till det som jag ser det är att regeringar och centralbanker nu har gjort allt, och fortsätter gör allt de kan, för att skjuta upp denna kris ytterligare några år. Skrämmande då när den väl inträffar, kommer att bli mycket värre än om man hade tagit tag i grundproblemen från början.

Jag publicerar januaris månadsrapporten även fast ingenting av intresse hänt sedan den senaste, jag ligger fortfarande likvid till största delen och kommer inte göra några långsiktiga större köp förrän åtminstone MA50 brutit MA200 underifrån. För mig personligen så är detta, trots att ingenting av intresse hänt, ändå en härlig läsning då jag nu har passerat 900 tkr och att det mindre än 100tkr till min första miljon!

/Plutusson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar