torsdag 4 april 2013

Pimpa kontoret för att snabbare nå dina mål


De senaste åren har jag blivit mer och mer intresserad för svensk industrihistoria. Tycker det är väldigt fascinerande att läsa om Kreuger, hur Wallenbergs-sfären skapades, Sandviks historia, Industrivärdens uppgång m.m. Nu senaste har jag avslutat Percy Barneviks biografi "Jag vill förändra världen" som jag förövrigt varmt kan rekommendera.

Men det var inte detta jag skulle skriva om, utan jag tänkte upplysa om hur vackra gamla aktiebrev kan vara och att man från 500 kr kan få ett fint inramat aktiebrev att sätta upp på väggen på kontoret. Titta t.ex. in på Strandbergs Mynthandel nästa gång ni är i Stockholm och har vägarna förbi. Jag har ett antal aktiebrev uppsatta på mitt lilla kontor vilket jag tycker ger en skön känsla när jag sitter och filosofierar över framtida investeringsidéer.

 
Positiv energi, framgångsrika förebilder och stark visualisering i det man företar sig är viktiga ingredienser för att lyckas nå sina mål. Att ha ett rum eller kontor där man kan sitta bekvämt och fokusera ger mig en del av detta.

Det finns även en sourvernir-butiker på Manhattan i New York där man även kan beställa via deras hemsida om man till exempel skulle vilja en en liten miniatyr-tjur på skrivbordet eller ett kanske ett aktiebrev från Enron. Kolla in www.bullmarketgifts.com

 
 
Jag har inte fått någon ekonomisk ersättning e.d. för att skriva detta inlägg.
 
/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar