onsdag 31 juli 2013

Månadsrapport för juli

Här kommer sammanställningen för juli månad: +13% sedan årsskiftet (inklusive utdelningar) vilket får ses som mycket bra sett över en konjunkturcykel, men inte godkänt om man jämför med OMXS30 som stigit nästan lika mycket (exklusive utdelningar).

Att jag närmar mig index i stort vad gäller min portföljs utveckling samt att min risknivå sjunkit de senaste åren beror nog till största delen på att jag nu börjar få så mycket pengar så det blir mer och mer viktigt för mig att skydda mitt kapital och att jag vill se så låg risk som möjligt till största möjliga avkastning. Jag får återkomma till detta och hur det går med min nya strategi i ett senare inlägg...


/Plutusson

2 kommentarer:

  1. Tycker du inte att du utsätter dig för onödigt stor risk med bara fyra aktier?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo till viss del håller jag med, speciellt med tanke på att två av de största innehaven är banker. Som jag skrev i förra inlägget så funderar jag på att börja sälja av lite bank och kanske gå in i ett par andra aktier.

      Radera