fredag 30 augusti 2013

Månadsrapport för augusti

Tillbaka efter en utlandssemester och jag kan glatt konstatera att jag hade tur som lyckades pricka in, något så när, toppen för mina försäljningar.

Ett snabbt överslag visar att om jag skulle köpa tillbaka mina innehav idag skulle jag få dem för cirka 40 000 kr billigare än för vad jag sålde dem för. Detta är naturligtvis ett teoretiskt resonemang eftersom jag inte tänker köpa tillbaka exakt samma innehav men det skänker ändå en viss tillfredsställelse att tänka så.

Problemet jag har just nu är vad jag ska köpa, tycker allting ser dyrt ut för tillfället. Samtidigt har jag svårt att sitta på en stor kassa och bara observera börsen, den kan ju gå upp ännu mer...
Å andra sidan så har jag nu en avkastning som ligger på totalt 16% för i år och det är jag väldigt nöjd med, så jag ska försöka ha is i magen och inte börja tokköpa.

Om det nu skulle bil några köp under september så lutar det mot några av följande: Swedbank, Handelsbanken, Swedish Match, McDonalds, Betsson/Unibet, NCC, Tele2, Telia och Industrivärden. Inga av dessa känns som klockrena köp eller fynd vid dagens värdering, inte ens Industrivärden trots att denna aktie fått många köprekar senaste veckan ifrån mina bloggrannar, men kanske faller jag för grupptrycket. Hur som helst så håller jag er uppdaterad om mina aktiviteter. Ha en bra helg!



/Plutusson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar