torsdag 26 april 2012

Fyller på med Swedbank

Började dagen med att köpa ytterligare 390 st Swedbank-aktier till en kurs av 108,30kr/st. Jag hade ca 20 000 i kassan samt ytterligare 7 950 från utdelningen i Swedbank samt 15 600 från utdelningen i Skanska. Positivt är att aktien idag för höjda riktkurser.

Utifrån ett tekniskt perspektiv så har MA200 för Swedbank precis blivit positivt, högsta noteringen under förra året var knappa 120 kr så jag hoppas och tror att vi kommer slå det i år. Historiskt sett så ligger aktien på relativt attraktiva nivåer:
  • Samma prisintervall idag som under de sista åren av 90-talet.
  • ATH under 2007 på knappt 230 och
  • Bottennotering under 2009 på cirka 15.

På den negativa sidan har både MA50 och MA200 för OMXS30 som nu är negativa som definitionsmässigt tyder på en negativ trend, både på lång och kort sikt. Dock vill jag poängtera att det mönster som vi nu har haft den senaste månaden inte har inträffat tidigare när jag tittar på den historiska utvecklingen för OMXS30 kombinerat med medelvärden. Vi får helt enkelt vänta och se om detta är en falsk signal eller en signal om att den neråtgående trenden kommer att hålla i sig. Om MA50 bryter igenom MA200 kommer detta negativa scenario bekräftas, men jag hoppas och tror att både MA50 och MA200 kommer att bli positiva igen.



/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar