torsdag 19 juli 2012

Boliden ut, SEB in

Efter Bolidens rapport idag beslutade jag mig för att sälja hela innehavet. Även om jag fortfarande tror på bolaget så i och med att rapporten var sämre än analytikerna väntat sig samt att aktiekursen befinner sig vid ett motstånd kring 100 SEK så tror jag att aktien kommer börja vandra ner till stödet vid 89 SEK igen. Det är mycket möjligt att jag då plockar upp aktien igen. Notera även att 50-dagars glidande medelvärde är negativt. Här kommer jag tyvärr att göra en förlustaffär på ca -10%.

Våra banker har lämnat bra rapporter och detta tror jag kommer gynna bank-aktierna en bra tid framöver då hela banksektorn går väldigt starkt just nu. Jag valde att köpa in mig i  SEB för 49,75 SEK/aktie. Tekniskt så det det också bra ut, både MA50 och MA200 är positiva. MA50 har precis brutit MA200 underifrån. Vad som är negativt är att det finns ett motstånd vid 51 SEK (förra toppen) men jag tror att detta kommer att brytas och i så fall kanske vi kan få se aktiekursen gå ända upp emot förra årets topp-nivåer kring 60 SEK om vi har tur.

Sammanfatta tror jag alltså att SEB kommer att gå starkare än Boliden framöver och det är därför jag idag gjorde denna förändring i mitt innehav. I och med detta har jag två stora innehav i min portfölj: Swedbank och SEB. Ni får se detaljerna i innehaven vid nästa månadsrapport.


Källa: Hitta Kursvinnare


Källa: Hitta Kursvinnare

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar