måndag 2 juli 2012

Trendvändning i sikte

Idag så bröt MA50 det långsiktiga glidande medelvärdet MA200 ovanifrån, vilket för mig betyder att den långsiktiga trenden kan komma att gå från positiv till negativ.

Nu har det ju varit en väldigt konstig marknad de senaste året och mina signaler har inte varit speciellt bra. Men trots det så väljer jag att fortsätta följa min strategi och modell, den har ju trots allt fungerat relativt bra hittills, och väljer därför att sälja av Skanska på 106,10 SEK per aktie. Detta medför en förlust på ca 25 000 SEK.

Aldrig roligt att ta en förlust men som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så är det skönt att ligga lite mer likvid nu när börsen är orolig och när jag börjar min semester nästa vecka.

Kan även tillägga att fördelen med att ha en strategi och tydliga köp- och sälj-signaler medför mindre huvudbry och man kan fokusera på andra viktigare saker här i livet.

Efter denna affär ser min portfölj ut så här:





MA50 bryter MA200 ovanifrån:

/Plutusson

2 kommentarer:

  1. Imponerande resa du har gjort. Också roligt att se att du har haft uthållighet och disciplin. Ser att du närmar dig 1MSEK vilket måste kännas extra roligt. Har en liknande strategi som du att använda mig av MA50/MA200 som signal, håller också ett öga på konjukturbarometern.

    Mvh/Xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      roligt att du hittat min blogg och att du har en likande strategi. Ska kolla in din blogg...

      Radera