tisdag 4 februari 2014

Månadsrapport för januari

Årets första rapport blev några dagar sen men bättre sent än aldrig. Tyvärr så har året startat på sämsta tänkbara vis för mig, lyckades tajma min inköp i Betsson och Oriflame precis innan nedgången kom så nu ligger jag kraftigt minus i båda dessa innehav. Totalt är portföljen ner med sex procent i år men jag är inte överdrivet nervös. Tittar man på grafen över OMXS30 nedan så ser vi att det endast en vanlig rekyl som vi haft under jämna mellanrum under de senaste två åren. Nu får vi hoppas att det snart vänder uppåt igen.



Källa: Hitta Kursvinnare

Tittar jag på mina innehav utifrån P/e, vinsttillväxt och direktavkastning tycker jag att de bara blivit mer köpvärda nu än innan, så ingen större oro så länge mina glidande medelvärden håller sig positiva.

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar