söndag 28 oktober 2012

Nya stop loss nivåer

Med den avmattning i konjunkturen vi nu ser efter att en antal kvartalsrapporter har kommit in så börjar jag bli både mer försiktig och mer pessimistisk inför nästa år. Jag väljer därför att justera upp mina stop loss-nivåer och därigenom sänka den totala risken i portföljen.

Fram till dagens datum har jag haft en avkastning på drygt 14% i min Kapitalförsäkrings-depå, samtidigt som Stockholmsbörsen har stigit med 6,9%. Jag är väldigt nöjd med denna avkastning, speciellt eftersom jag har som mål att nå en total avkastning på 12% per år (eller 1% per månad som jag tycker om att tänka).

I och med dessa nya stop loss-nivåer kommer min totala avkastning i Kapitalförsäkringen bli minst 12% för i år. Den totala risken jag tar är 1,9% eller drygt 17 000SEK från dagens kursnivåer, "worst case"-scenario.

Jag tror och hoppas fortfarande på mina innehav, framför allt mina banker, men även Lundin Mining  som ligger i en stark positiv trend för tillfället.

Lundin Petroleum är jag inte lika säker över längre, MA200 är negativt och MA50 är inte lika positivt längre så vi får se hur utvecklingen här kommer bli framöver. Det är därför jag valt att sätta min stop loss väldigt nära fredagens stängningskurs, endast 1,7 % ifrån.


Ni kan läsa mer om money management och stop loss i tidigare inlägg.

/Plutusson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar