torsdag 15 november 2012

Stop loss i LUMI och LUPI utlöst

I tisdags löste mina stop loss i Lundin Mining och Lundin Petroleum ut. LUMI såldes för 33,85 vilket innebar en vinst på cirka 14 000 SEK och LUPI såldes på kursen 151,90 vilket gav en liten vinst på cirka 3 300 SEK.

Detta innebär jag just nu är i stort sett 100 % likvid, något som jag tycker känns ganska jobbigt då jag är van att ligga fullinvesterad och rädd att missa en potentiell kraftig rörelse. Men jag ska försöka ha lite is i magen nu och avvakta och se vart börsen tar vägen. Vi har haft en sidledes börs under hela 2012. I ett längre perspektiv kan man säga att börsen har gått sidledes sedan toppen år 2000 men med allt mindre amplitud. Detta sammantaget gör att det blivit svårare och svårare att tjäna pengar på börsen, i allafall för undertecknad som försöker fånga de större rörelserna. Samtidigt i och med detta mönster så byggs det upp en frustration och ett uppdämt behov så när väl ett utbrott kommer att ske, tror jag att det kommer att ske snabbt och kraftigt, uppåt eller neråt. Frågan är bara vilken position man ska ta.

Enligt min modell så befinner vi oss definitionsmässigt fortfarande i en positiv trend, både MA50 och MA200 är positiva. Därför kommer jag inte att gå in i Björnar förrän tidigast MA50 och MA 200 är negativa.

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar