torsdag 5 mars 2015

Försäljningar

Jag har börjat få kalla fötter så igår sålde jag av en del av mina innehav.

Africa Oil
3 000 st x 16,46 = 49 382 SEK
Resultat: -4 249 motsvarande -8%

Caterpillar
150 st x 674,15 = 101 123 SEK
Resultat: -5 104 motsvarande -5%

Deere & Co
150 st x 752,41 = 112 862 SEK
Resultat: -3 549 motsvarande -3%

Bonheur
1 000 st x 69,40 = 69 395 SEK
Resultat: -2 825 motsvarande -4%

Totalt innebär dessa försäljningar en förlust på cirka 16 000 SEK. Men det känns som att det är läge att ligga i en större andel likvida medel just nu eftersom jag tror det kommer komma en rekyl alternativ trendvändning. Har sagt detta många gånger tidigare och jag har alltid sålt för tidigt, men samtidigt är jag rädd om mitt kapital och vill inte följa med ner i en större nedgång. Jag är väldigt nöjd med min totala avkastning så här långt i år.

Jag ligger tillsvidare kvar i Industrivärden, Lundin Petroleum,Swedbank, Apple och Starbucks.

/Plutusson

4 kommentarer:

  1. Hej,

    Köpte du inte Caterpillar och Deere för 2 veckor sedan? En liten nyfiken fråga, har något hänt som ändrat din inställning till bolagen?

    Med vänlig hälsning,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      nej ingenting och kommer säkert att köpa tillbaka dom vid ett annat tillfälle. Känns bara så osäkert nu och jag vill inte vara fullt så exponerad mot börsen.

      Radera
  2. Hej!
    Har två frågor angående Africa Oil. Hur länge har du suttit på aktien? Kommer du överge bolaget helt och hållet eller hålla ett fortsatt öga på utveckligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, hade den inte alls länge men den är kvar på bevakningslistan. Om vi får en trendvändning i oljepriset och i oljebolagen så kommer jag nog plocka in den igen.

      Radera