torsdag 3 augusti 2017

Månadsrapport för juli

Tillbaka i vardagen kommer här en sen sammanställning över mina depåer. Har haft det väldigt körigt på jobbet samt tre veckors semester så det har inte varit mycket fokus på börsen de senaste två månaderna.

Kan konstatera att min huvudportfölj har repat sig bra efter dippen i juni/juli, ligger +13% hittills i år vilket känns väldigt bra. Trodde att det skulle se mycket sämre ut när jag satte mig för att göra sammanställningen. En stor bidragande orsak till detta är Nolato som lämnade en kanonrapport och steg kraftigt, detta bolag är nu mitt största innehav.

Depån som skall användas för framtida bostadsinköp har däremot inte repat sig utan ligger nu på endast +3%. Huvudanledningarna till att det inte gått bättre stavas Kinnevik samt Catena Media.




Kommer börja titta mer frekvent på börsens utveckling nu då MA50 har gått från positiv till negativ lutning. Bryts MA200 är min strategi att börja vika ner mina aktieinnehav. Men tills vidare är jag fortsatt fullinvesterad.




/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar