fredag 30 december 2011

Första inlägget

Då var det dax att försöka sig på att blogga...

Det finns många bloggar om ekonomisk frihet, hur man ska bli rik, vilka aktier man ska köpa/sälja etc. Många använder sig av FA eller TA, men jag har inte hittat någon som använder sig utav båda dessa angreppssätt för att skapa överavkastning. Således får detta bli mitt bidrag. Jag använder mig utav en enkel model som bygger både på TA och FA. Jag använder TA för tajming och FA för att hitta köpvärda bolag.

Jag har följt börsen sedan -99 så jag har varit med i några cykler nu. Sedan några år tillbaka försöker jag driva mitt investerande på ett mer affärsmässigt sätt. Jag har en affärsplan som jag följer, jag skapar månadsrapporter och följer upp alla affärer som jag gör. Jag har hittills haft en överavkastning och jag hoppas naturligtvis att det kommer att fortsätta så. Dock så finns det ju inga garantier för att det som har fungerat historiskt även kommer att fungera i framtiden.

Jag har även ett personligt syfte med bloggen och det är att om jag delar med mig av mina tankar och erfarenheter och om hur jag agerar under en börscykel så hoppas jag att lära mig mer via tips och råd ifrån andra som har detta ämne som intresse. Jag tror även att det är nyttigt att klä sina tankar och funderingar i ord, samt att det kommer blir intressant att gå tillbaka och se hur man tänkte och agerade vid en specifik tidpunkt. Som ni alla vet så är det väldigt lätt att vara efterklok på börsen, samtidgt finns det få saker som gör en mer ödmjuk än aktieplaceringar.

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar