söndag 2 september 2012

Månadsrapport för augusti

Det har hänt en del sedan förra månadsrapporten: Lundin Mining och Lundin Petroleum har gått in i min kapitalförsäkring, Starbucks har gått in istället för H&M i min IPS-depå. I och med detta så ligger jag nu fullinvesterad, allt i enlighet med min strategi.

Tyvärr har totala värdet sjunkit ganska kraftigt efter senaste tidens rekyl, men jag är inte orolig ännu. Tycker snarare att denna korrigering har varit sund med tanke på hur starkt börsen gått sedan början av juni.

Vad som är skönt att att varken H&M, Boliden eller Skanska har haft någon bra utveckling sedan jag sålde av dessa innehav och det skänker alltid en skön tillfredsställelse. Finns inget värre än när en aktie sticker iväg dagen efter att man sålt.

Kommande vecka hoppas vi på fortsatta uppgångar, annars är det risk att jag börjar sälja av igen för att minska risken.


 

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar