torsdag 24 januari 2013

Apple

Alla andra kommenterar Apple så tänkte även dra mitt strå till stacken...

Även om aktien ser intressant ut ur ett FA perspektiv och de kanske är läge att köpa nu när den är tillfälligt översåld så skulle jag vänta tills vi har sett en botten och att aktien verkligen börjar repa sig igen. Kommer antagligen inte att ske förrän tidigast nästa delårsrapport men som det gamla talesättet säger; "försök aldrig fånga en fallande kniv", något jag lärt mig den hårda vägen.

Även om man kanske inte får bästa tänkbara kurs så är risken minst lika stor att man inte får det nu heller. Detta är ett bra exempel där jag vill förorda att inte enbart använda sig utan teknisk- alt. fundamental-aktieanalys, utan en kombination utav de båda tror jag är en vinnande metod.

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar