lördag 26 januari 2013

Köp av SHB och SWED samt analys av OMXS30

Idag gick jag in i marknaden igen efter att ha legat likvid ett par månader. Dagens köp blev:
  • Handelsbanken, 1 000 st x 246,10 SEK
  • Swedbank, 1 500 st x 135,60 SEK
Banksektorn har stigit kraftigt under januari, det har varit några dagars rekyl nu och det är därför jag nu gått in. Jag hoppas att dessa aktier har mer att ge under året samt att de har en godkänd direktavkastning vilket jag ser fram emot under våren.







En intressant iakttagelse är att OMXS30 idag bröt igenom vimpelformationen som bildats sedan toppen år 2000. Enligt TA så är en vimpel eller symmetrisk triangel en fortsättnings-formation som oftast innebär att trenden som rådde innan kommer att fortsätta om utbrottet sker i samma riktning, vilket det nu har gjort. Således bör vi få en kommande stigande trend vilket är ett av skälen till att jag återigen börjat handla.



Ha en trevlig helg!

/Plutusson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar