måndag 28 januari 2013

Köp av Volvo

Gick in i morse och handlade Volvo. Vad jag kan avgöra så verkar affären med kinesiska Dongfeng bra i avseende att det är en strategisk viktig affär för att Volvo ska komma in på den kinesiska marknaden samt att prislappen verkar rimlig. Även markanden verkar tycka att detta är en bra affär för Volvo.

Främsta skälet till mitt köp är dock kortsiktigt då jag tror att aktiekursen kommer få ett lyft uppåt den närmsta veckan eller veckorna. Om det inte utvecklar sig som jag tror så kommer jag nog vara ganska snabb med att sälja av igen.

Ur ett Tekniskt perspektiv ser också aktien helt ok ut; inte bara MA50 utan även MA200 precis har blivit positivt. Dessutom ger Volvo en direktavkastning på ca 3 % idag.

Volvo B:  2 000 st x 99,05 SEK/st = 198 100 SEK

Vi får se hur det går.

/Plutusson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar