fredag 5 januari 2018

Minskat i Nolato och fundering på kontroversiellt inköp

Efter förra årets kraftiga uppgång har jag nu valt att minska i Nolato, som utgjort ca 25% av portföljen. Efter gårdagens försäljning utgör nu Nolato ca 16%. Jag har även sålt allt i Indutrade och för likviderna köpte jag EVO, Fortnox och LEO.



Efter att ha läst en artikel på Placera funderar jag nu även på att plocka in ETFen Horizons Marijuana Life Sciences. Tror dessa marijuana-aktier kan gå väldigt starkt i år. Eftersom jag är fullinvesterad redan måste jag i så fall först komma på vad som ska säljas.

/Plutusson

4 kommentarer:

  1. Går utländska ETFer att köpa numera? Känns som Marijuana tåget redan har gått

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kollat upp detta och du har rätt. Verkar som att pga PRIIPs (som trädde i kraft 1 Jan) så innehåller ETFer från USA och Kanada inte all produktinformation som den nya regelverken kräver. Jag antar att det bara är en tidsfråga innan detta är löst?

      Min tanke med Marijuna är att vi kanske bara är i början av en avreglering och att fler och fler länder kommer att följa efter de kommande åren. Men har ingen aning och det är en hög risk. Fick bara en magkänsla om att detta kan nog komma att gå bra framöver. Vi får se...

      /Plutusson

      Radera
    2. Räkna inte med att det är en tidsfråga innan det är löst. Emittenterna i Nordamerika verkar inte så pigga på att uppfylla krav som rör EU.
      Har du tur kan en del ETF:er även finnas noterade i Tyskland och då kan du handla dem (iaf på Nordnet). Dock finns inte just den här ETF:n i Tyskland.

      Radera
  2. Hej
    för alla behov av lån eller finansiering av projekt vänligen kontakta Mauro WHO me ACE för att hjälpa har även ett lån utan protokoll och detta på kort tid Sara.mauro61@gmail.com
    credit.financement65@gmail.com

    SvaraRadera