torsdag 1 februari 2018

Månadsrapport för januari

Då går jag in på sjunde året som amatörbloggare. Har hållit på med detta längre än jag hade tänkt mig, och största anledningen till detta beror på att det är intressant att kunna gå tillbaka och titta på månadsrapporter och vilka funderingar jag hade.

Januari har varit en fantastisk börsmånad för mig och utfallet summeras till en uppgång av +7% eller +230 tkr.



Ligger för närvarande på en kassa på 14% av totalt kapital, anledningen till detta är att jag sålde av i Nolato framför allt då jag tycker värderingen är väldigt hög, utgjorde en stor del av portföljen och rapporten kommer på onsdag nästa vecka. Sålde även av i Investor och Industrivärden för det kändes lite skakigt.

Kanske köper tillbaka dessa nu då flera rapporter som kommit in har varit ok, men samtidigt känns börsen svag för tillfället. MA50 är nära MA200 och detta längre medelvärde håller även på att plana ut. Förhoppningsvis är vi vid en lokal botten nu men jag skulle heller inte bli förvånad om börsen fortsätter ner.


Nästa vecka kommer rapporter från Sandvik, Nolato, LeoVegas, Catena Media och Kinnevik så det kommer bli en spännande vecka för mina portföljer.

/Plutusson

1 kommentar:

  1. Hej
    för alla behov av lån eller finansiering av projekt vänligen kontakta Mauro WHO me ACE för att hjälpa har även ett lån utan protokoll och detta på kort tid Sara.mauro61@gmail.com
    credit.financement65@gmail.com

    SvaraRadera